Вівторок, 19.03.2024, 11:04
Вітаю Вас Гість | RSS

Канізька ЗШ І-ІІІ ступенів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 265
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА

         

 

Впровадження в закладі освіти різноманітних форм навчання батьків учнів з метою формування в них спеціальних знань про розвиток дитини та дотримання принципів педагогіки партнерства

Тренінгове заняття з батьками

“Щаслива дитина – благополучна родина”

 

 

Мета: ознайомити батьків з особливостями впливу стилю спілкування в сім’ї на емоційне благополуччя дітей; знайомити з формами реалізації концепції «Нової української школи»; формувати у батьків бажання до дотримання принципів педагогічного партнерства; формувати вміння аналізувати свої виховні впливи на дитину та їх наслідки, сприяти конструктивному спілкуванню дорослого з дитиною; розвивати уміння членів сім’ї взаємодіяти у спілкуванні та поведінці; зміцнювати та зберігати родинні відносини.

Обладнання: свічка, листочки, дерево з листочками, ручки, кольорові олівці, фломастери, маркери, ватман, кольоровий папір, смужки-побажання, скринька.

Хід заняття

Привітання учасників

Вправа «Привітання»

Добрий вечір, рідний наш дім!

Добрий вечір батькам усім!

Станемо разом ми у коло –

Скільки друзів – глянь навколо!

Руку дружби протягну.

З другом сварку не почну.

Будемо всі дружно жити.

Рідний дім наш звеселяти!

Обговорення правил групи

Мета: спрямувати увагу учасників на дотримання правил роботи тренінгової групи.

Вчитель. Для того щоб наше заняття пройшло організовано та продуктивно, нам необхідно дотримуватися певних правил спілкування.

  • Добровільна участь у виконанні вправ і завдань.
  • Говорити лише про себе, свої переживання.
  • Не критикувати, бути позитивним.
  • Один говорить, усі слухають.
  • Обговорювати дію, а не особу.

Отже, з правилами групи ви ознайомились. Якщо хтось із ними не згоден, можна запропонувати свої правила.

Вправа «Чарівна свічка»

Мета: дати учасникам можливість краще познайомитися, проявити індивідуальність та створити теплий психологічний мікроклімат, що сприяє вільному, ефективному спілкуванню учасників заняття.

Вчитель. Перед вами на столі стоїть чарівна свічка. Учасники заняття, тримаючи по черзі свічку, називають своє ім’я та коротко розповідають про себе, відповідаючи на запитання: «Який я?». Свічку передаємо доти, доки всі учасники не розкажуть про себе.

Запитання: що було приємніше: говорити чи слухати розповіді?

Очікування «Дерево пізнання»

Мета: виявити проблеми й труднощі, які трапляються в сімейному вихованні дитини; з’ясувати очікування та сподівання учасників від заняття (розуміння, спілкування, знань).

Вчитель. Шановні батьки! Кожен із вас прийшов на заняття зі своїми сподіваннями. Будь ласка, відшукайте на столах листочки з дерева. На них запишіть свої очікування.

Пропоную вам озвучити ваші сподівання та наклеїти на дерево пізнання листочки.

Асоціативний кущ «Світ дитинства»

Мета: розвивати творчість, креативність у батьків; зняти емоційну напруженість; використати гру в родинному вихованні для стабілізації батьківсько – дитячих відносин.

Давайте пригадаємо приємні миті дитинства. Дитинство – це щасливий (сумний, дуже щасливий тощо) час вашого життя. Хай кожен назве слово, яке асоціюється зі словом дитинство. Але спочатку ми з вами промедитуємо під заспокійливу музику. Учасники «прокручують» його у своїй уяві.

Занурення. Сядьте зручніше, ноги поставте так, щоб вони відчували опору, заплющить очі, прислухайтесь до свого дихання: воно рівне й спокійне. Відчуйте важкість у руках, у ногах. Уявіть, що ви переноситеся в своє дитинство. Теплий весняний день, вам 6, 7 років…Уявіть себе в тому віці, в якому ви найкраще себе пам’ятаєте. Ви йдете вулицею – подивіться, у що ви вдягнуті. Вам весело, поруч з вами близька людина – подивіться, хто це. Ви берете її за руку і відчуваєте її теплоту і надійність. Потім ви відпускаєте цю руку й біжите весело вперед, але недалеко, чекаєте на свою близьку людину і знову берете її за руку. Раптом ви чуєте сміх, піднімаєте голову і бачите, що тримаєте за руку чужу людину. Ви повертаєтеся й бачите, що ваша близька людина стоїть позаду та всміхається. Ви біжите до неї, і знову разом ідете далі, сміючись із того, що сталося. А тепер поверніться назад, у цю кімнату, і, коли ви будете готові, розплющить очі.

Висновок. Переважно це радісні слова. Чи таке дитинство у ваших дітей? (Відкритий мікрофон. Батьки висловлюють свої думки через мікрофон).

Інформаційне повідомлення «Чинники, які впливають на розвиток дитини»

Вчитель. Найважливіший скарб людини – це здоров’я. Нині не викликає сумніву той факт, що всі діти вимагають певної психологічної підтримки, оскільки перебувають під впливом низки несприятливих чинників.

Чим відрізняється психічне здоров’я від психологічного?

Психічне здоров’я – це стан благополуччя, при якому людина може реалізувати свій власний потенціал, справлятися зі звичайними життєвими стресами, продуктивно й плідно працювати.

Психологічне здоров’я стосується особи та є сукупністю психічних властивостей людини, які постійно розвиваються. Ці властивості допомагають особі знайти свій шлях , який дасть змогу їх виконати певну життєву мету, а також гармонізують потреби окремої особи й суспільства загалом. Проблеми психологічного характеру піддаються корегуванню набагато легше, ніж психічного.

Нервові, нестабільні батьки – нервова й нестабільна дитина.

Ускладнюються сімейні відносини, а страждають від цього насамперед діти. Ці відносини відображаються в напружених взаєминах між дітьми.

Експерти Всесвітньої організації охорони здоров’я довели, що порушення психічного здоров’я набагато частіше відбувається в дітей, які страждають від недостатнього спілкування з дорослими та їхнього ворожого ставлення, ростуть в умовах сімейних суперечок.

Навіть вік характеризується тісною емоційною прихильністю дитини до батьків, причому у вигляді потреби в любові, повазі, визнанні.

Рухлива гра «Австралійський дощ»

Учасники стають у коло.

Вчитель. Шановні учасники! Чи знаєте ви, що таку австралійський дощ? Якщо ми будемо уважними, то почуємо, якій він. Я показуватиму рухи, а ви повторюватиме їх:

  • В Австралії піднявся вітер (терти долоні).
  • Починає накрапати дощ (клацання пальцями).
  • Дощ посилюється (почергове плескання по грудях).
  • Починається справжня злива (плескання по ногах).
  • А ось гроза, справжня буря (тупотіння ногами).
  • Але що це? Буря почала вщухати (плескання по ногах).
  • Злива перетворюється на дощ (плескання долонями по грудях).
  • Рідкі каплі падають на землю (клацання пальцями).
  • Вщухає вітер (терти долоні).
  • З’являється сонечко (руки догори).

Вправа «Образ щасливої дитини»

Мета: створити модель емоційно – благополучної дитини; поглибити знання про роль батьківського спілкування у вихованні дітей.

(Учасники створюють колаж «Образ щасливої дитини» із поданого матеріалу, потім презентують роботи.)

Вчитель. Учасники повинні намалювати малюнки, які демонструють риси характеру, стиль спілкування й поведінку батьків щодо дитини.

(Відповіді порівнюються, доповнюються.)

Висновок. Завдяки цій вправі ми з’ясували, що дитина в щасливій родині впевнена в собі, цілеспрямована, високодуховна, має позитивну емоційну стабільність, проявляє повагу до себе.

Рухлива гра «Малюємо цифрами»

Мета: зняти напруження через рухову активність.

Вчитель. Пропоную вам намалювати в повітрі цифри різними частинами свого тіла: 1 – носом; 2 – правим плечем; 3 – лівим плечем; 4 – правою ногою; 5 – лівою ногою; 6 – ліктем правої руки; 7 – ліктем лівої руки; 8 – правою ногою; 9 – лівою ногою.

Гра «Чарівна скринька»

Мета: підвищити настрій учасникам заняття, оптимізувати відносини між батьками й дітьми.

Вчитель. Шановні учасники! У Європі є така традиція – подавати тістечка з найкращими побажаннями. Пропоную кожному дістати зі скриньки по одній записці, яка підкаже, що вас чекає найближчим часом.

Побажання

  • Вам сьогодні обов’язково пощастить!
  • Життя готує для вас дивовижний сюрприз!
  • Усе складається для вас якнайкраще!
  • Настав час зробити те, що ви постійно відкладаєте!
  • Сьогодні ваш день! Удачі вам!
  • Сьогодні фортуна усміхається вам!
  • Ви готові зробити серйозний крок у своєму житті!
  • Пам’ятайте: ви народилися, щоб бути щасливими!
  • Сьогодні чекайте прибутку!
  • Любіть себе такими, якими виє, адже ви чарівні!
  • Пам’ятайте, що ви кохані!
  • Зробіть собі подарунок, ви його заслуговуєте!
  • Вищі сили оберігають вас, будьте сміливішими!
  • Усе, що вам потрібно, легко приходить до вас!
  • Усі ваші бажання здійсняться, повірте!
  • Сьогодні з вами спокій і радість!
  • Сьогодні ваш щасливий день!

Висновок. Сподіваюсь, що вам було приємно отримати такі диво – папірці. Бажано таких папірців – побажань виготовити для себе якнайбільше та діставати їх по одному кожного ранку. Ці побажання чарівним чином впливають на настрій як дорослих, та і дітей, підбадьорюють їх, надають упевненості.

Підведення підсумків тренінгу

Мета: отримати від кожного учасника коротку інформацію про враження від проведеного тренінгового заняття.

Хід проведення: учитель звертається до учасників:

  • Що було для вас важливим на тренінгу?
  • Чому ви навчилися?
  • Що вам сподобалося?
  • Чи отримали ви нові знання на занятті і як ви будете використовувати їх в особистому житті?
  • Чи справдилися ваші очікування?

Наше сьогоднішнє заняття було організовано для тих, хто любить дітей, любить їх не здалека, не милується ними, як живою цікавою іграшкою, а любить справжньою любов’ю. Це заняття для люблячих батьків, що віддають серце й душу вихованню дітей. Сподіваюсь, що й надалі ми разом пліч – о – пліч будемо співпрацювати, виконуючи тривалу й складну справу назва якої – «виховання».

Пісня «Бережіть своїх дітей» (відео).

Заключна частина

  • На цьому наш захід закінчується. Ви тепер знаєте багато методів, прийомів зближення з дітьми.
  • Використовуйте прийоми та методи, що впроваджує Нова українська школа.

 

 

Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz