П`ятниця, 24.05.2019, 11:10
Вітаю Вас Гість | RSS

Канізька ЗШ І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 259
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

ОЛІМПІАДИ

 

Завдання І етапу Всеукраїнської олімпіади з біології 2013-2014н.р.

8 клас

Тестові завдання

І. Завдання 1-14 містять декілька варіантів відповідей, серед яких потрібно вибрати один правильний. (Правильна відповідь на запитання - 1 бал.)

 

1.            Вкажіть, у чому біологічне значення суцвіть:

    а) збільшується ймовірність запилення;

    б) збільшується інтенсивність фотосинтезу;

     в) прискорюється рух води в судинах:

      г) приваблюються запилювачі.

2.            Перелічіть види коренів:

    а) головний; б) стрижневий; в) змішаний; г).бічний; д) додатковий.

3. Із перелічених нижче видозмін органів рослини виберіть видозміни кореня:

        а) бульба картоплі; б) кореневище пирію; в) коренеплід моркви; г) бульба жоржини.

4. Виберіть органічні добрива:

         а) гній;   6) торф; в) селітра;   г) суперфосфат.

5. Що характеризує подвійне запліднення?

         а) спермій зливається з яйцеклітиною;

б) спермій зливається з центральною клітиною зародкового мішка;

в) із заплідненої яйцеклітини розвивається зародок насінини;

г) із центральної клітини розвивається ендосперм;

д) ендосперм триплоїдний.

6. Амеба розмножується:

   а) нестатево; б) поділом; в) спорами; г) статевим шляхом.

7.Інфузорія-туфелька відрізняється від амеби наявністю:

   а) псевдоніжок; б) війок; в) хлоропластів; г) травної вакуолі;

   д) удосконаленням процесу виділення.

8. Які з названих клітин є в тілі гідри?

   а) шкірно-м'язові; б) проміжні; в) епітеліальні; г) статеві.

9.            Кровоносна система та серце у дощового черв'яка:

  а) замкнена; б) незамкнена; в) серце у вигляді пульсуючої судини;  г) серце камерне.

10. Чим евглена зелена відрізняється від амеби звичайної?

  а) наявністю ектоплазми; б) відсутністю псевдоніжок; в) одноклітинністю;

  г) наявністю пластид.

11. Систематичні категорії, які використовуються при систематиці тварин:

     а) тип, порядок, ряд. клас, родина, рід, вид;

     б) тип, ряд, клас, родина, рід, вид;

     в) тип, підтип, клас, родина, рід, вид;

      г) відділ, тип, ряд, родина, рід, вид.

12. Циста - це спосіб:

    а) переживання несприятливих умов середовища; б) розмноження; в) маскування.

13.  Вкажіть одноклітинних прісних водойм:

    а) трипаносоми; б) евглена зелена; в)форамініфери; г) променяки.

 14. Їжа у найпростіших перетравлюється до поживних речовин у:

  а) цитоплазмі; б) ядрі; в) травній вакуолі; г) скоротливій вакуолі.

 

Відкриті питання

(За повну та логічно-обгрунтовону відповідь учень отримує по 10 балів)

1. Охарактеризуйте один із типів рослинного угрупування вашої місцевості. Які рідкісні види рослин та грибів потребують    охорони у вашій місцевості?

2. Чи справедлива назва "найпростіші" для  одноклітинних тварин?

Завдання І етапу Всеукраїнської олімпіади з біології 2013-2014 н.р.

9 клас

Тестові завдання

І. Завдання 1-18 містять декілька варіантів відповідей, серед яких потрібно вибрати один правильний. (Правильна відповідь на запитання - 1 бал.)

1. До класу  Однодольних  належать родини:

    а) Бобові;  б) Зонтичні;  в) Гарбузові; г) Злакові; д) Лілійні; є) Хрестоцвіті

2. Тварини Австралії, які збереглися тому, що цей  материк відокремився від інших дуже давно, коли на Землі ще не існувало ссавців:

    а) страуси і пінгвіни;     б) яйцекладні й сумчасті;    в) крокодили і черепахи;

    г) ящірки і земноводні  

3. Розмноження якого класу тварин підтипу Хребетні не залежить від води?

    а) Круглороті;     б) Хрящові риби;    в) Кісткові риби;  г) Земноводні; д) Плазуни;

    є) Птахи;  ж) Ссавці.

4. Які водорості є компонентами "цвітіння водойм"?

    а) одноклітинні синьо-зелені;     б) нитчасті зелені;    в) колоніальні зелені;

    г) одноклітинні зелені.

5. Заказники – це:

    а) території, де не допускається вплив людини на природні процеси;

    б) території, які зберігаються людиною в естетичних, оздоровчих, наукових та  освітніх              цілях, де  заборонено використання природних ресурсів;

    в)  території, на яких протягом ряду років (або постійно) в певні сезони (чи протягом року охороняються окремі види або частина природного комплексу.

6. Хімічні сполуки, які є основним джерелом енергії в клітині:                                                           

    а) вода;   б) жири;  в) вуглеводи; г) вітаміни; д) мінеральні солі та мікроелементи.

7. Способи регулювання функції організму людини:                                                        

    а) за допомогою обміну речовин і енергії; б) нервовий; в) гуморальний;

    г) за допомогою ферментів.

10. Джерелом енергії для обміну речовин можуть бути:                                                      

    а) білки;  б) жири;  в) вітаміни; г) вуглеводи; є) мінеральні солі.

11. Вкажіть, які  з наведених рис будови і процесів життєдіяльності притаманні рослинним клітинам:         

    а) автотрофи; б) гетеротрофи;  в) мають хлорофіл у цитоплазмі; г) мають  хлоропласти; д) мають мітохондрії; є) мають ядро; ж) генетичний матеріал розташований у цитоплазмі; з) мають  цитоплазматичну мембрану; і) мають целюлозну оболонку; к) здатні рухатись; л) не здатні рухатись.

12.  Хто сформував теорію про  космічну роль процесу фотосинтезу?                                      

    а) Дж. Уотсон і Ф.Крік; б) А.Тімірязєв; в) М.Шлейден; г) Т.Шванн; д) О.І.Опарін.

13. Вкажіть, які з наведених рис будови і процесів  життєдіяльності притаманні клітинам грибів:            

    а) автотрофи; б) гетеротрофи;  в) мають хлорофіл у цитоплазмі; г) мають  хлоропласти; д) мають мітохондрії; є) мають ядро; ж) генетичний матеріал розташований у цитоплазмі; з) мають  цитоплазматичну мембрану; і) мають целюлозну оболонку; к) здатні рухатись; л) не здатні рухатись.

14. Виберіть групи рослин із  двостатевими квітками:           

    а) пшениця, лілія, коноплі; б) картопля, буряк, ріпак; в) суниці, капуста,  люпин; г) огірок, квасоля, горох.

15. Виберіть групи рослин із одностатевими квітками:           

а) коноплі, кукурудза, дуб; б) береза, орішок, ліщина; в) огірок, коноплі, картопля; г) пшениця, кукурудза, огірок.

16. Плід зернівку мають:           

    а) рис; б) рапс; в) просо; г) осока.

 

17. Виберіть гриби, які паразитують на овочевих культурах:           

а) сажкові; б) іржасті; в) ольпідіум; г) фітофтора.

18. Функції шкірно-м'язових клітин гідри:           

а) вистилають порожнину; б) забезпечують виділення; в)здійснюють  внутрішньоклітинне травлення; г) беруть участь у регенерації.

 

Відкриті питання

(За повну та логічно-обгрунтовону відповідь учень отримує по 10 балів)

  1. Порівняйте переваги й недоліки поодинокого  життя тварин та життя у групі.
  2. Чому не розмокають під дощем листя дерев, квіти, солом'яні стріхи?

Завдання І етапу Всеукраїнської олімпіади з біології 2013-2014н.р.

10 клас

 

Тестові завдання І. Завдання 1-14 містять декілька варіантів відповідей, серед яких потрібно вибрати один правильний. (Правильна відповідь на запитання - 1 бал.)

 

1. Які компоненти клітини беруть безпосередню участь у синтезі білка?

    а) рибосоми; б) ядерце; г) ядерна оболонка; г) хромосоми.

2. Глікопротеїни — це складні молекули, до складу яких входять:

         а) вуглеводи; б) метали; в) жири; г) нуклеїнові кислоти; д) нуклеотиди; є) білки.

3. Із перелічених нижче видозмін органів рослини виберіть видозміни кореня:

    а) бульба картоплі; б) кореневище пирію; в) коренеплід моркви; г) бульба жоржини.

4.   Перелічіть, з яких тканин складається центральний циліндр кореня:

а) механічної'; б) провідної; в.) твірної; г) ксилеми; д) флоеми.

5.   Печінка виконує функції:

а) виділення з організму кінцевих речовин обміну білків; б) виділення з організму води;

в) тештовіддачі; г) знешкодження токсичних речовин;

д) бере участь у процесі травлення; є) виділення надлишку солей.

6.   Які властивості нервової системі забезпечують здійснення рефлексів?

а) збудження; б) м'язове скорочення; в) гальмування; г) секреція; д) біосинтез.

7.   Органи видільної системи птахів:

а) нирки; б) сечоводи; в) сечовий міхур; г) сечовидільний канал.

8.   Плацента у ссавців -це:

а) частина матки; б) частіша зародка; в) утвір матки; г) утвір зародка.

9.   Яка із зародкових оболонок ссавців безпосередньо контактує зі с гінкою матки, забезпечуючи живлення зародка?

     а) амніон; б) хоріон; в) алантоїс; г) трофобласт.

    10. Вкажім», які фактори здійснюють гуморальну регуляцію функцій:

     а) йони; б) гормони; в) метаболіти; г) ферменти; д) вітаміни.

11. Півмісяцеві клапани в серці людини розташовані:

    а) між лівим передсердям і лівим шлуночком;

   б) між лівим шлуночком і аортою;

   в) між порожнистою веною і правим передсердям;

   г) між правим передсердям і правим шлуночком;

   д) між правим шлуночком і легеневою веною;

   є) між легеневою артерією і лівим передсердям.

12. Де відбувається процес реабсорбції в нирках :

    а) в нирковій мисці; б) у звивистих ниркових канальцях; в) в капсулах нефронів; г) в сечоводах.

13. Які двомембранні органели є в клітинах грибів?

  а) апарат Гольджі; б) ендоплазматична сітка; в) мітохондрії; г) хлоропласти.

14. Зазначте фактор , який є головним у регуляції сезонних циклів:

   а) сезонні зміни температури; б) зміни вологості грунті;  в) зміна тривалості дня; г) зміна тиску.

 

Відкриті питання

(За повну та логічно-обгрунтовону відповідь учень отримує по 10 балів)

 

 1. Охарактеризуйте біологічно активні речовини - алкалоїди. Яке їх значення у природі і житті людини?

2. Що таке екологічна безпека? Яку небезпеку для людини та природи в цілому становлять біологічні об’єкти?

 

Завдання І етап Всеукраїнської олімпіади з біології 2013-2014 н.р.

11 клас

Тестові завдання

Тестові завдання І. Завдання 1-14 містять декілька варіантів відповідей, серед яких потрібно вибрати один правильний. (Правильна відповідь на запитання - 1 бал.)

 

1. Якими хімічними зв'язками стабілізується вторинна структура білка?

    а) йонними; б) водневими; в) пептидними; г) гідрофобними.

     2. Які з наведених нижче функцій виконує підшлункова залоза?

 а) виділення жовчі; б) виділення інсуліну; в) накопичення глікогену;

 г) виділення травних ферментів.

     3. Які подразники повинні діяти на організм на початку утворення умовного рефлексу?

а) сильний незнайомий подразник; б) умовний подразник; в) безумовний подразник;

г) індиферентний (байдужий) подразник.

    4. Які хвороби звуться спадковими? Ті, що:

а) виявляються у членів одного покоління однієї родини;

б)            виявляються в ряді поколінь однієї родини;

в)            виявляються в одному поколінні різних родин;

5. Виберіть групи рослин із правильними квітками:
а) лілія, яблуня, крокус; б) тюльпан, вишня, проліска; в) перстач, гладіолус, левкой;

    г) шипшина, ротики, матіола.

6. Які пари органів мають однакове походження?

а) головний корінь - коренеплід; б) кореневище - цибулина; в) бульба картоплі - бульба жоржини; г) вусики суниці - колючки глоду.

   7.  До класу Хрящові риби належать:

а) акули; б) химери; в) скати; г) сирени; д) осетри.

   8. Які ознаки організмів можна вважати дегенерацією:

       а) розмноження насінням; б) внутрішнє запліднення; в)захисне забарвлення;

       г) перехресне запилення; д) відсутність кишечника у червів-паразитів;

       є) наявність присосків замість кореня у рослин-паразитів.

9.   Вкажіть приклади ароморфозів;

а) виникнення листків; б) сплющення тіла камбалових риб; в) розвиток квітки;

г) подвійне запліднення.

10.    Боротьба за існування — це:

а) відносини організмів між собою; б) відносини організмів з умовами навколишнього середовища;

в) забезпечення себе нащадками.

     11. Більша частина дорослих лейкоцитів організму здорової людини

знаходиться у:

    а) крові; б) лімфі; в) тканинах; г) кістковому мозку; д) порожнині шлунково-кишкового тракту.

      12. В гінкго дволопатевого жилкування:

    а) сітчасте; б) паралельне; в) дихотомічне; г) перисте.

13. Який метод дослідження спадковості використовують при вивченні   хромосомних хвороб у людини?

а) генеалогічний;   б) популяційно-статистичний; в) схрещування; г) біохімічний;

д) цитогенетичний.

14. Вкажіть приклади ароморфозів:

а) розвиток органів чуття; б) вітрозапилення; в) посухостійкість.

 

Відкриті питання

(За повну та логічно-обгрунтовону відповідь учень отримує по 10 балів)

 

 1. Охарактеризуйте біологічно активні речовини - алкалоїди. Яке їх значення у природі і житті людини?

2. У курей звичайне оперення домінує на шовковистим. Від двох звичайних за фенотипом гетерозиготних курок отримали 98 курчат. Скільки з них матимуть звичайне оперення і скільки –шовкосте.

 

Кошик
Ваш кошик порожній
Пошук
Календар
«  Травень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2019
Зробити безкоштовний сайт з uCoz