Меню сайту
Наше опитування
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
ІНТЕРНЕТ- СЕМІНАРИПедагогічний колектив Канізької ЗШ І-ІІІ ступенів щиро вітає Вас на нашому сайті та запрошує до участі в інтернет-семінарі для вчителів географії
Дата проведення: 25 квітня 2016 року
Місце проведення: сайт Канізької ЗШ І-ІІІ ступенів
Мета: залучення педагогів до творчої діяльності, створення оптимальних умов для проектування сучасного уроку географії в контексті формування ключових компетентностей особистості учня шляхом розвитку його творчих здібностей на уроках і в позаурочній діяльності в атмосфері співробітництва, конструктивної взаємодії вчителя та учня, створення власного досвіду роботи в інноваційному освітньому просторі. Шановні колеги! Педагогічний колектив Канізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів щиро вітає вас та запрошує до участі в інтернет-семінарі для вчителів географії з проблеми:"Проектування сучасного уроку географії в контексті формування ключових компетентностей учнів" Дата проведення: 25 квітня - 06 травня 2016 року Місце проведення: сайт методичного кабінету відділу освіти райдержадміністрації, сайт Канізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Мета: залучення педагогів до творчої діяльності, створення оптимальних умов для проектування сучасного уроку географії в контексті формування ключових компетентностей особистості учня шляхом розвитку його творчих здібностей на уроках і в позаурочній діяльності в атмосфері співробітництва, конструктивної взаємодії вчителя та учня, створення власного досвіду роботи в інноваційному освітньому просторі. Посилання на семінар: http://novo_rmk.klasna.com/uk/site/seminari.html
Презентація з досвіду роботи вчителя географії Ткаченко Н.В. http://margarita0203.ucoz.ru/load/4-1-0-33 ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ ГЕОГРАФІЇ у 6 класі http://margarita0203.ucoz.ru/load/ Також зверніться, будь- ласка, до рубрики "Інтернет- семінари" меню нашого сайту. Презентація з досвіду роботи вчителя географії Ткаченко Н.В. http://margarita0203.ucoz.ru/load/4-1-0-33 ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ ГЕОГРАФІЇ у 6 класі http://margarita0203.ucoz.ru/load/ Проектування сучасного уроку географії в контексті формування ключових компетентностей учнів Сьогодні новий освітній стандарт ставить перед кожним вчителем, який би предмет він не викладав, задачі формування людини компетентної, з підвищеним рівнем її творчої активності. Важливо зрозуміти, що, озброюючи знаннями, ми отримуємо інтелектуально розвинену особистість, яка прагне до знань. Інколи інтерес до читання в дітей знижується, їм важко пізнавати виучуваний програмний матеріал: потрібна кваліфікована мотиваційна діяльність учителя шляхом залучення до активної навчально - пізнавальної діяльності учнів. В умовах швидкої зміни всіх сторін життя нашого суспільства, його ідеології, системи цінностей і моральних ідеалів, ускладнюється соціальна роль учителя, підвищуються вимоги до його професійної компетентності, особливого значення набувають такі якості педагога, як здатність опановувати нові концепції предмета, нові педагогічні технології, а також широка обізнаність у сфері змісту предмета і методики його викладання. Бути вчителем у наш час - значить опанувати мистецтво створення особистості засобами свого предмета. Задача вчителя географії в цих умовах - формування у школярів географічної культури як частини загальної культури людини. У межах предмета можна виділити компетентності трьох рівнів.
Предметні географічні компетенції - це специфічні для географії знання, вміння й навички та досвід їхнього застосування; досвід творчої діяльності; вміння мислити просторово й комплексно; емоційно - ціннісні установки щодо довкілля та діяльності в ньому ( погляди,переконання,ціннісні орієнтації). Предметні компетенції з географії як результат навчання виписані в Державному стандарті такими ключовими словами, як: знає і розуміє; уміє і застосовує; виявляє ставлення і оцінює. Реалізація компетентнісної концепції передбачає:
На формування компетенцій значну увагу звертають в навчальній програмі з географії. У процесі вивчення «Загальної географії» учні набувають навчально - пізнавальної, соціальної та комунікативної компетенцій. Одним із головних завдань курсу « Географія материків і океанів» є розвиток у семикласників уміння аналізувати карти та використовувати їх як джерела різноманітної інформації, що сприятиме формуванню інформаційної компетентності. Під час викладання курсу 8-го класу особливу увагу приділяють поглибленню й узагальненню теоретичних знань з фізичної географії. Формується навчально - пізнавальна, ціннісно - смислова та соціально-трудова компетенції. Курс « Економічна і соціальна географія України» спрямована на формування соціальної та поглиблення функціональної, інформаційної та ціннісно - смислової компетенцій. У процесі вивчення курсу « Соціально - економічна географія світу» в учнів має сформуватись цілісне уявлення про навколишній світ, про глибокий взаємозв'язок природи, населення, господарства Землі. Під час організації і здійснення навчально - пізнавальної діяльності, стимулювання і мотивації, контролю і самоконтролю в своїй практиці використовую сучасні інноваційні технології, нетрадиційні підходи у викладанні географії: ігрові моменти з теми, пояснення з використанням віршів, кросворди, захопливий матеріал. Наприклад, уроки формування нових знань проводжу у вигляді уроків - лекцій, уроків-експедицій, досліджень, навчальних конференцій. На уроках навчання умінь і навичок використовую уроки - рольові ігри, наприклад, урок - суд у 8 класі з теми: « Стихійні природні явища», а на уроках узагальнення закріплення умінь - ігрові:КВК (6 клас, теми ««Літосфера», « Атмосфера»), уроки - змагання. На уроках перевірки знань і умінь проводжу вікторини, конкурси, географічні диктанти, тестування. Використовую різні прийоми навчання: « Правильні - неправильні твердження», « Чи вірите ви, що...», « Читання із зупинками», «Кошик понять, ідей, імен», « Читання із позначками INSERT». При вивченні материків і країн складаються візитні картки, які містять наступні характеристики: площа, населення, густота населення, столиця, герб, прапор. Складаємо описи географічних об'єктів: річки, озера, моря, природних зон. Формування інформаційної компетентності базується на вмінні працювати з дидактичними ( навчальними) засобами інформації. Особливу роль тут відіграє підручник. Необхідним елементом роботи школярів з підручником на уроці є звернення до словника термінів. Це сприяє засвоєнню географічних понять. Приклади завдань для роботи з підручником з теми: «Хімічна промисловість України» Завдання 1. Використовуючи текст підручника та словник географічних термінів, поясніть поняття «хімічна промисловість». Завдання 2. Використовуючи текст підручника, виберіть кілька речень і до кожного з них доберіть питальне слово. Завдання 3. Використовуючи текст підручника, назвіть основні галузі хімічної промисловості та на чому вони спеціалізуються. Завдання 4. Використовуючи текст підручника й карти атласу, охарактеризуйте одну з галузей хімічної промисловості за планом: а)сировинна база; б) принцип розміщення галузі; в) райони й центри розвитку галузі; г) проблеми галузі. Ключові компетентності формуються лише у процесі здобуття досвіду власної діяльності, тому освітнє середовище повинно бути вибудоване в такий спосіб, щоб дитина опинялася в ситуаціях, які сприяють її становленню. Отож, сучасна освіта повинна бути орієнтована на проектування навчально - практичних ситуацій, у яких діє учень. Творчий учитель спроможний реалізувати поставлене суспільством перед школою завдання: сформувати людину, здатну творчо мислити, приймати рішення, мати власну позицію, адаптуватися до умов життя, здатну до мобільності, швидкої зміни соціальних ролей, тобто бути людиною компетентною, успішною і сприяти розвитку суспільства. Н.В.Ткаченко
|
Пошук
Календар
Архів записів
Друзі сайту
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||