Четвер, 25.04.2024, 11:40
Вітаю Вас Гість | RSS

Канізька ЗШ І-ІІІ ступенів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 265
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Конспекти уроків

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ ГЕОГРАФІЇ у 6 класі
21.04.2016, 01:15

ТЕМА: Зональні й азональні природні комплекси.Природні зони.

МЕТА  УРОКУ:

 освітня: систематизувати знання учнів про закономірності географічної оболонки; навчити давати характеристики зональним і азональним природним комплексам;

розвиваюча: формувати пізнавальну активність учнів; вміння самостійно здобувати знання; формування вмінь працювати з допоміжним матеріалом, атласами, підручником, аналізувати матеріал, створювати  нову інформацію;

виховна: виховувати любов до природи, бережне ставлення до навколишнього середовища

Обладнання: карта природних зон, підручники, атласи.

Тип уроку: комбінований

                              Хід  уроку

І. Організаційний  момент

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

 Завдання.

  Накреслити схему взаємодії природних компонентів у природному  комплексі.

 Бліц – опитування:1. Назвіть  всі визначення, асоціації,які виникають у вас при понятті «природний комплекс», « природна зона».

 2.Які природні зони вам відомі?

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності

  Неможливо уявити нашу планету без живих організмів, що мешкають і в глибинах океану, і на вершинах гір, і навіть на околиці крижаного щита Антарктиди. Всі процеси, що відбуваються на Землі , пов'язані з життям. Все живе бере участь у кругообігу речовин у природі.На материках або в океанах виділяють природні зони – дрібні природні комплекси.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  Бесіда за запитаннями.

  1. Що таке  зональність?
  2. Чому  грунти, рослинний і тваринний  світ  змінюються від екватора  до  полюсів?

Природні  комплекси  можуть бути  зональними  і  азональними.Головний  закон  географії – закон  широтної  зональності. Він  свідчить  про закономірну зміну  природних  комплексів від  екватора  до  полюсів.Зональність  пояснює існування  географічних  полюсів.Географічні  пояси – це  найбільші зональні природні комплекси, що закономірно змінюються від екватора  до  полюсів.

   Робота  з картою.

-За  картою  атласу  назвіть географічні пояси.

 У  складі географічних поясів розрізняють великі частини з подібними кліматичними умовами, рослинним і тваринним світом, які називаються природними зонами.

 - За  допомогою атласа назвіть природні зони  кожного поясу.

- Що  покладено в основу виділення  природних зон?

Кожна  зона характеризується  певним  типом  клімату, грунтово – рослинним  покривом та  тваринним світом. Рослинність є  найбільш виразним компонентом , що  вказує на зміну природних умов. На рівнинах у розподілі природних зон переважає широтна зональність.

  Робота з картою.

  • За картою з'ясувати , яка природна зона займає найбільшу площу.
  • Вияснити, які природні природні зони залягають суцільною смугою, а які розміщуються тільки на окраїнах материків.
  • Чому деякі природні зони не мають широтного простягання?
  • Чому природні зони змінюються від екватора до полюсів?

  Робота в групах

Завдання.

 Використовуючи текст підручника, атлас, інструктивну картку дати характеристику однієї природної зони.

Розподілити  роботу в групі: пошук інформації, підбір вирізок, створення плакату.

 Кожна група отримує одну зону.

Для більш слабого класу можна використати  прийом «Мандрівка»  і діти працюючи з    підручниками та атласами  заповнюють таблицю:

Назва  природної зони

Розташування

Кліматичні умови

Представники  тваринного світу

Представники

рослинного світу

         

 

V. Закріплення нових знань, умінь, навичок.

   Гра: ЛОТО

Об’єднати опис природної зони та назву:

А.Багато ягід:морошкі,голубіки,клюкви                                       1. Пустеля

Б.Поруч з ялиною, сосною ростуть береза,                                   2. Висотна

   бук, липа,дуб.                                                                                   поясність

В.Родючі грунти, багато гризунів                                                  3. Тундра                                                 

Г.Рослинність  скудна,місцями відсутня                                       4.  Мішані ліси

Д.Тип рослинності залежить від висоти                                        5. Степ

Ж.Лемінг,песець біла куріпка

З. Скорпіон, черепаха, варан

І. Дрохва, байбак, лиса, жайворонок.                                                                                                                                                                                             

 

VІ. Підсумок  уроку

     «Смайлики»

Висловіть  свою думку  за допомогою «Смайлика» чи сподобався вам урок:

               Дуже сподобався!

              Все добре!

              Сподобався,але  хочу знати більше!

                Не сподобався!

VІІ. Домашнє завдання .

1.Вивчити параграф.

2.Створити сенквейн  про одну з природних зон.

3.Навести приклади зміни природних зон під впливом господарчої діяльності людини.

 

Категорія: Конспекти уроків | Додав: Ljubow_Sayenko7286
Переглядів: 961 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz