Середа, 24.04.2024, 04:06
Вітаю Вас Гість | RSS

Канізька ЗШ І-ІІІ ступенів

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 265
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Досвід роботи вчителів » Досвід роботи вчителів

Використання ІКТ, інтернетресурсів, мультимедійного обладнання у навчально-виховному процесі
25.10.2015, 22:31
Використання ІКТ, інтернетресурсів, мультимедійного обладнання у навчально-виховному процесі Упровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій, створення умов для поетапного переходу на їхній основі до нового рівня освіти – основна мета Державної цільової програми впровадження інформаційно- комунікаційних технологій (ІКТ) у навчально- виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів на період до 2015 року "Сто відсотків". Програма спрямована на поліпшення якості освіти в умовах розбудови інформаційного суспільства та конкурентоспроможної економіки шляхом: стовідсоткового забезпечення освітніми інформаційними електронними ресурсами, стовідсоткового оволодіння освітянами інформаційно-комунікаційними технологіями на рівні європейських стандартів, стовідсоткової підготовленості учнів до використання інформаційно-комунікаційних технологій у розв’язуванні життєвих практичних завдань, стовідсоткового забезпечення усім громадянам країни доступу до якісної освіти через упровадження дистанційного навчання, стовідсоткового комп’ютерного та комунікаційного обладнання освітніх установ. Основними завданнями Програми є: удосконалення нормативно-правової бази; оснащення загальноосвітніх навчальних закладів засобами ІКТ; створення відкритої мережі освітніх ресурсів; оновлення змісту, форм і методів навчання інформатики; підготовка та підвищення рівня кваліфікації вчителів. В усіх навчальних закладах Панчівського освітнього округу розроблені і виконуються заходи щодо реалізації Державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій "Сто відсотків" на період до 2015 року. Досвід та успіхи найбільш розвинених країн світу в галузі науки, виробництва, нових технологій свідчать про необхідність перебудови системи освіти у напрямку створення умов для особистості, яка має вільно проявляти свої здібності, розвиватися відповідно до своїх нахилів. Перед сучасною школою постало завдання адаптації учнів до життя в інформаційному суспільстві через формування відповідних компетентностей у процесі навчання. Саме тому одним із головних завдань шкільної освіти сьогодні вважаємо підготовку учнів до швидкого сприйняття і опрацювання великих обсягів інформації, озброєння їх сучасними засобами і технологіями роботи, формування в них інформаційної культури, життєвих компетентностей, зокрема інформативної. Знаємо, що для цього необхідно формувати позитивну мотивацію до навчання учнів та залучати їх до самостійної (індивідуальної чи групової) дослідницької роботи на базі комплексного використання інноваційних педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) з метою підвищення якості навчання учнів. Людство має нагальну потребу обробки інформації. Необхідність пошуку нових організаційних форм і методик навчання зумовлена тим, що виникла потреба в розробці методики, яка відповідає адаптації школи до комп’ютерної епохи. Школа має стати найважливішим фактором формування нових сучасних життєвих установок особистості. Це завдання під силу лише тим учителям, які здатні не тільки "завантажувати" пам’ять учнів, а й формувати їх компетентності. В умовах традиційних форм та методів навчання школярі, отримуючи інформацію пасивно, не вміють самостійно її здобувати, а також застосовувати те, що знають. Кожний шкільний предмет здатний суттєво вплинути на менталітет людини, яка формує себе як особистість, на методи вирішення не тільки шкільних завдань, а й навколишнього середовища. Сучасний випускник школи повинен мати компетенцію використання інформаційних технологій, тобто технологій, що проектуються сучасною індустрією як в освіті, так і в повсякденному житті. Нові інформаційні технології відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи, дають нові можливості для творчості, знаходження і закріплення будь-яких професійних навичок, дозволяють реалізовувати принципово нові форми і методи навчання. Нині комп’ютеризація навчального процесу розглядається як один з найбільш перспективних напрямів підвищення якості освіти. Проте масштабна комп’ютеризація навчального процесу у ЗНЗ – складна проблема, яка потребує тривалої цілеспрямованої роботи й постійної уваги. Використання комп’ютерних програм, електронних засобів навчального призначення значно підвищують якість навчання, але при використанні ІКТ в навчально-виховному процесі у школі виникли проблеми: недостатнє матеріально-технічне та науково-методичне забезпечення; недостатньо розроблені методики використання сучасних інформаційних технологій навчання у навчальному процесі під час вивчення усіх навчальних предметів; недостатня підготовка педагогічних кадрів до використання в навчальному процесі засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій; відсутність у вчителів мотивації щодо використання сучасних інформаційних технологій навчання. Впровадження інформаційних технологій у навчально-пізнавальну діяльність учнів – це один із шляхів. Комп’ютери мають перейти із класу інформатики у навчальні класи. Особливої актуальності набуває проблема розробки, створення та впровадження розвивальних освітніх програм, які сприятимуть адаптації учнів до життя в інформаційному суспільстві. У школі створюються необхідні соціальні, психологічні, педагогічні умови для опанування учнями школи сучасних інформаційних технологій і розроблення методики використання їх в навчально-виховному процесі. Зміни у підходах до навчання створили умови для перебудови особистісних установок взаємодії учителя з учнями. Вчитель зобов’язаний виступати у ролі творчого керівника, спрямувати учнів від статичних знань до динамічних. Основними принципами роботи учителя, як консультанта і помічника, стали відкритість, впевненість у можливостях і здібностях учнів, бачення внутрішнього світу і можливостей кожної дитини. Роль учителя стала більш активною. Учителі створюють сприятливі умови для розкриття і розвитку учнів. Стрімкі темпи інформатизації суспільства та розвитку Інтернет - технологій актуалізують проблему формування інформаційної компетентності підростаючого покоління, яка наразі виступає одним із потужних чинників успішності навчальної, професійної, суспільної та інших видів діяльності молодої людини. Впровадження інноваційних моделей навчального процесу передбачає вміння вчителів - предметників користуватися засобами новітніх інформаційних технологій. Структурна побудова заняття з використанням ІКТ змінює саму суть навчального процесу, занурюючи його в спілкування, де ролі вчителя й учня врівноважені: обидва працюють для того, щоб навчатися, ділитися своїми знаннями, досягненнями свого життєвого досвіду. Важливим тут є не те, як багато діти знають, а як вони дізналися і що робитимуть зі своїми знаннями. Необхідною складовою формування єдиного освітнього інформаційного простору, першим кроком до використання інноваційних та дистанційних технологій навчання у професійній діяльності вчителя є наявність Інтернету. Канізька загальноосвітня школа І-ІІІступенів забезпечена комп`ютерною технікою, але її необхідно оновлювати і поповнити. Заклад має 2 комп’ютерні класи, встановлені відповідно у 2006 та 2008 роках, та підключення декількох комп‛ютерів до Інтернету.Таким чином школа із закритої системи перетворюється у більш складну відкриту систему. Це, в свою чергу, вимагає від усіх членів адміністрації та педагогічного колективу набуття нових інформаційно-комунікаційно-технологічних компетенцій, які виступають однією із складових професійної діяльності. Майже всі учителі округу знають інформаційні технології на рівні користувача, проте для педагогів завжди велика проблема - вміщати в урок всі необхідні знання з максимальною ефективністю. Це безпосередньо пов'язано з появою нових дидактичних і методичних підходів.Серед педагогічних працівників був проведений моніторинг. Результати анкетування показали що 80% освітян мають комп’ютери вдома, у 67% є доступ до мережі. Навички роботи в Інтернеті (пошук інформації) мають 87% освітян. У школі проведено моніторинг компетентності вчителів у галузі інформаційно-комунікаційних технологій. Майже всі педагоги володіють навичками використання ІКТ на рівні "Початківець", вміють орієнтуватися в інформаційному просторі, отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнологічного суспільства. Нині дедалі важливішим стає інформаційне представництво навчального закладу в мережі Інтернет, що передбачає створення офіційних сайтів закладів освіти та педагогів. Вже сьогодні навчальні заклади округу створили бази інформаційних ресурсів. Наприклад, у вільному доступі на сайтах шкіл освітнього округу знаходяться такі методичні напрацювання вчителів, як методичні розробки уроків, виховних заходів, презентації досвіду роботи педагогів. Це допомагає підвищити якість навчання учнів через доступ до навчальних та освітніх матеріалів, підвищити рівень професійної майстерності вчителів через доступ до кращих педагогічних надбань. Відділом освіти Новомиргородської райдержадміністрації регулярно проводяться моніторинги освітнього простору шкіл для подолання інертності та стереотипності навчальних закладів округу в частині ефективного функціонування шкільних веб-сайтів. Матеріали на сайтах регулярно оновлюються, мають цікаве інформаційне наповнення. 4 березня 2014 року на нараді заступників директорів шкіл у Новомиргородському РМК було представлено сайти трьох загальноосвітніх навчальних закладів Панчівського освітнього округу: Мартоніської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів та персональні веб- сайти учителів цього закладу, Панчівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів та Канізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів. Найбільш насиченим є веб-сайт Мартоніської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів. Офіційний сайт Канізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Новомиргородської районної ради Кіровоградської області знайомить відвідувачів з відомостями про школу та її діяльність: шкільними новинами, історією навчального закладу, роботою гуртків, методичними напрацюваннями педагогічного колективу. До послуг учнів – сторінка для учнів та окремі сторінки про ДПА і ЗНО-2014. На сторінці для вчителя розміщено багато корисних посилань. На сайті представлена шкільна фотогалерея. Формат сайту зручний у користуванні. Швидко знайти потрібну інформацію допоможуть рубрики, кожна з яких містить властивий цьому розділу інформаційний матеріал. Ми дуже хочемо, щоб відвідувачі поближче познайомилися з нашою школою і щоб це знайомство було корисним, цікавим та приємним. Добре було б мати в числі відвідувачів сайту не тільки вчителів, учнів та батьків школи, але і тих, хто цікавиться нашим життям, наших друзів: випускників, гостей школи; та той соціум, у якому ми живемо і разом творимо добрі справи. Сподіваємося, що інформація про школу зацікавить відвідувачів різноманітністю, змістовністю, творчістю, що, завітавши на наш сайт, вони стануть постійними користувачами. Метою створення офіційного сайту є представлення навчального закладу в глобальній мережі, формування його іміджу.Сайт вчителя – це не тільки інформаційний ресурс. Це - візитна картка, яка розкриває професійну діяльність педагога. На сайтах вчителів школи розміщені матеріали їх діяльності. Спостерігається динаміка зростання кількості сайтів педагогів, що свідчить про підвищення рівня інформаційної компетентності вчителів. Сьогодні існує безліч інформаційних матеріалів на електронних носіях: електронні довідники, енциклопедії, атласи, науково-популярні фільми тощо. Наявність у нашій шкільній бібліотеці комп'ютера й доступу до Інтернет дає можливість учням набувати навичок пошуку, збирання інформації, її аналізу й використання для набуття освіти, а вчителі мають можливість ефективно вести пошук потрібних їм матеріалів у світовому просторі. Отже, перехід від навчання окремих навичок роботи на комп’ютері до інтегрованого способу вироблення комп’ютерної компетентності передбачає зосередження спеціальних зусиль у цьому напрямі. Наше наступне завдання полягає в тому, що учителі початкових класів або вчителі – предметники, які володіють сучасними комп’ютерними технологіями, і вчителі інформатики мають вибудовувати весь процес навчання так, щоб він забезпечував, поряд із засвоєнням предметного змісту, формування відповідних технологічних та інформаційних умінь і навичок, які застосовуються в різних життєвих ситуаціях: навчальних, виробничих, особистих. Одним із результатів процесу інформатизації навчальних закладів має бути можливість використовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології для роботи з інформацією як в навчально-виховному процесі, так і для інших потреб. Інформаційно-комунікаційні технології у навчально-виховному процесі Використання ІКТ у навчальному процесі відкриває широкі перспективи у вивченні дисциплін шкільного курсу. З'являються можливості розширення змістового наповнення предметів, опрацювання великих обсягів навчальної інформації, яка стає доступнішою для сприймання, використання інтерактивних методів навчання. Використання ІКТ на різних етапах педагогічного процесу вимагає глибокого аналізу мети і завдань навчально-виховного процесу, прогресивних змін у його організації. Вдале поєднання традиційних методів навчання з інформаційно-комунікаційними технологіями (ІКТ) може значно підвищити продуктивність вивчення будь-якого предмета. Ілюструючи події, процеси та явища, які є об'єктами вивчення, за допомогою ІКТ, учитель урізноманітнює урок, робить його інтенсивним, інтерактивним. Крім того, слід зазначити, що учням на таких уроках більш цікаво. Під ІКТ ми розуміємо засоби введення, накопичення, зберігання, передавання, оброблення, контролю і виведення інформації, які ґрунтуються на використанні комп'ютерної техніки, комунікацій і новітніх технологій. Використання у навчально-виховному процесі ІКТ сприяє гармонійному формуванню творчої та діяльнісної особистості учня. Переваги використання ІКТ у навчально-виховному процесі Використання ІКТ у загальноосвітньому навчальному закладі має значні переваги для всіх учасників навчально-виховного процесу — учителів, учнів, адміністрації, батьків. Наприклад, учитель, який уміло використовує ІКТ у своїй роботі, має змогу: підвищувати ефективність уроку; створювати архів методичних матеріалів із забезпеченням загального чи обмеженого доступу до них (наприклад, архів, доступ до якого мають учні лише окремого класу); розміщувати інформацію на веб-сайті навчального закладу; вести блог чи мікроблог тощо. Застосування інформаційно-комунікаційних технологій в галузі освіти і безпосередньо в діяльності керівника закладу стало загальною необхідністю. Тому підготовка керівників до сучасного управління школою за допомогою ІКТ є дієвим складником ефективного освітнього менеджменту. Адміністрації навчального закладу використання ІКТ дає змогу: оптимізувати звітність; зробити персональний контроль більш докладним; організувати електронний документообіг. Учні, які вчаться за допомогою ІКТ, без обмежень у часі і просторі можуть отримувати: доступ до контенту щодо навчального предмета; індивідуальне домашнє завдання; тренінг-і тест-завдання. Організація уроку з використанням ІКТ На уроці з використанням ІКТ в учнів розвивається пізнавальна діяльність, логічне мислення, увага, пам'ять, вони стають більш активними, адже такий спосіб подачі інформації має ознаки ігрового. Використання ІКТ на уроці відкриває перед учасниками навчально-виховного процесу нові можливості, зокрема такі, як: введення, накопичення, зберігання, передавання, оброблення, контроль і виведення інформації у текстовому, графічному, аудіо-, відео- та інших форматах; пошук необхідної у певний момент уроку інформації; закріплення отриманих знань на практиці, а також отримання практичних навичок роботи з комп'ютерними технологіями; швидке оцінювання отриманих знань, умінь і навичок. Систематичне використання ІКТ на уроці дає змогу розв'язати такі завдання: зробити роботу на уроці більш наочною, інтенсивною та прозорою для всіх учасників навчально-виховного процесу; встановити міжпредметні зв'язки з інформатикою; підвищити рівень засвоєння навчального матеріалу учнями; застосовувати у навчанні особистісно орієнтований підхід, створювати ситуацію успіху. ІКТ, які ми використовуємо у навчально-виховному процесі: мультимедійний проектор, комп’ютерна мережа, Інтернет. Наступними завданнями, що потребують вирішення є: створення блогів педагогічних працівників, де можна розміщувати свої статті або блоги учнів, де вони можуть розмістити свої проектні роботи з певного предмета. Керівникам шкільних методичних об’єднань потрібно розробити блоги та сайти. Згодом, коли більше учнів матимуть вдома комп‛ютери, дитячі організації шкіл ( у нас це Шкільний Парламент Дітей) можуть створити блог дитячої організації та поповнювати його новинами із життя спільноти. Сподіваюсь, що блог окружного методичного об’єднання вчителів математики, інформатики та фізики об’єднає між собою шкільні блоги педагогів шкіл округу. Нам також слід активно використовувати портал «Класної оцінки», публікувати свої статті, роздуми, проекти. Дальшого вирішення потребують питання сприяння підвищенню професійної ІКТ компетентності освітян,створення сучасних електронних освітніх ресурсів, інформаційно-навчальних середовищ, створення контенту. Педагоги нашого освітнього округу переконані, щоб стати людиною XXI століття, сучасному учневі необхідно не лише оволодіти базовими комп'ютерними навичками, але й навчитися збирати та аналізувати інформацію, синтезувати нові знання, ефективно співпрацювати з людьми різних культур. Знання заради знання - шлях у нікуди. Знання заради життя. Ця теза повинна стати домінуючою в ХХІ столітті. Освіта має орієнтуватись на діяльнісні, розвиваючі технології, які формують у учнів уміння вчитися, оперувати і управляти інформацією, швидко приймати рішення, пристосовуватись до потреб ринку праці (формувати основні життєві компетенції). Світовий процес переходу до інформаційного суспільства, а також економічні, політичні і соціальні зміни, що відбуваються в Україні, зумовлюють необхідність прискорення реформування системи освіти. Підготувала: заступник директора з навчально-виховної роботи Канізької ЗШ І-ІІІ ступенів Саєнко Л.Я.
Категорія: Досвід роботи вчителів | Додав: Ljubow_Sayenko7286
Переглядів: 1006 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz