П`ятниця, 26.04.2024, 15:38
Вітаю Вас Гість | RSS

Канізька ЗШ І-ІІІ ступенів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 265
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Головна » 2015 » Лютий » 24 » ДПА-2015
19:51
ДПА-2015

                                                                                                                                              Додаток

 

Атестація у старшій школі (продовження)

Інформатика

Для проведення атестації з інформатики вчитель готує не менше 10 варіантів контрольних робіт (якщо кількість учнів в класі менша 10, то по одному варіанту на кожного (кожну) учня (ученицю). Пропонується атестаційну роботу розділити на 3 частини, залежно від рівня вивчення інформатики учнями.

Перша частина може складатись із 10-13 завдань і є рекомендованою для учнів, які вивчали інформатику на будь-якому рівні. Ця частина може містити завдання у тестовій формі з вибором однієї правильної відповіді; завдання з вибором кількох правильних відповідей; завдання на встановлення відповідності. Також, повинна містити 3 практичні завдання, що виконуються на комп’ютері.

Друга частина атестаційної роботи складається для учнів, які вивчали інформатику на академічному та профільному рівнях. Ця частина може містити завдання щодо алгоритмізації та програмування. Виконується на комп’ютері.

Третя частина атестаційної роботи складається тільки для учнів профільних класів і може містити 3 завдання з тем, передбачених програмою профільного рівня. Також виконується на комп’ютері.

Письмові завдання атестаційної роботи учні виконують на аркушах зі штампом відповідного загальноосвітнього навчального закладу. Вихідні файли розв’язків завдань на комп’ютері доцільно роздрукувати на аркушах формату А4 або іншого доступного формату із заздалегідь поставленим штампом навчального закладу.

Атестація з інформатики проводиться протягом 90 хв. для учнів, які вивчали інформатику за програмою рівня стандарту; 120 хвилин для учнів, які вивчали інформатику за програмою академічного рівня та 180 хвилин — для учнів, які вивчали інформатику за програмою профільного рівня.

Предмети суспільно-гуманітарного циклу

Атестацію з предметів суспільно-гуманітарного циклу рекомендуємо проводити у вигляді контрольних робіт або стандартизованих завдань у тестовій формі.

Зміст контрольних робіт має відповідати навчальним програмам та змісту підручників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України. Атестація з усіх предметів суспільно-гуманітарного циклу проводиться упродовж 90 хвилин.

Історія України. Всесвітня історія (9 та 11 класи)

Атестаційні роботи мають включати завдання базового рівня хронологічних та картографічних знань, відомостей про історичних діячів та культурно-історичні пам’ятки, передбачати пояснення окремих понять і термінів, формулювання і висловлювання власної думки.

Під час виконання контрольних робіт учні мають продемонструвати:

  • знання історичних фактів, подій, явищ, процесів, понять, термінів, хронології, картографії, історичних особистостей, пам’яток культури;
  • вміння аналізувати, узагальнювати, визначати причини й наслідки історичних подій та явищ, оцінювати їхнє значення;
  • вміння встановлювати відповідність і послідовність між подіями, явищами, процесами та періодами;
  • вміння працювати з різноманітними історичними джерелами: історичними документами, картами, схемами, фотоматеріалами, плакатами тощо.

Завдання атестації можуть бути таких форм і типів:

  • завдання з вибором однієї правильної відповіді із чотирьох запропонованих варіантів (при цьому передбачити завдання на роботу з картою, візуальними та текстовими історичними джерелами);
  • завдання на встановлення відповідності поданого переліку подій, термінів (позначених цифрами) до наявної логічної інформації (позначеної буквами);
  • завдання на встановлення правильної послідовності поданого переліку подій (позначених буквами) щодо їхнього логічного розташування (позначити цифрами);
  • завдання множинного вибору (з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів).

Рекомендуємо таку систему оцінювання:

Види завдань

Система оцінювання

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

За правильну відповідь 1 бал

Завдання на встановлення відповідності

Від 1 до 4 балів

Завдання на встановлення правильної послідовності

Від 1 до 3 балів

Завдання множинного вибору

Від 1 до 3 балів

 

Загальна сума від 0 до 36 балів включно.

Для виведення оцінки набрану суму балів слід розділити на 3.

Учитель на власний судження може змінити структуру, додати завдання відкритої форми. При цьому мають бути чітко виписані критерії оцінювання таких завдань.

«Правознавство. Практичний курс» (9 клас) та «Правознавство» (11 клас)

Під час складання завдань атестації рекомендуємо звернути увагу на розуміння учнями фундаментальних цінностей, як то права та свободи людини і громадянина, демократія, активна громадянська позиція.

Також рекомендуємо включити завдання, що давали б можливість перевірити вміння використовувати правові знання для реалізації і захисту своїх прав, свобод та законних інтересів.

Завдання атестації можуть бути таких форм і типів:

  • завдання з вибором однієї правильної відповіді;
  • завдання з вибором кількох правильних відповідей;
  • завдання на встановлення відповідності;
  • завдання на встановлення правильної послідовності.

Учитель на власний судження може запропонувати учням завдання відкритої форми з короткою відповіддю та завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю, чітко виписавши при цьому критерії оцінювання.

«Людина і світ», «Людина і суспільство», «Основи філософії»

Атестація із зазначених предметів має на меті виявити рівень опанування учнями суспільствознавчих знань; рівень сформованості в них критичного мислення; навичок оцінювання суспільних явищ і процесів, життєвих та прикладних особистісно-життєтворчих, соціалізуючих, комунікативних, інтелектуально-інформаційних умінь.

Завдання повинні включати основні філософські, політологічні, культурологічні та економічні питання. Це можуть бути тестові завдання різної форми, як от:

  • завдання з вибором однієї правильної відповіді;
  • завдання з вибором кількох правильних відповідей;
  • завдання на встановлення відповідності;
  • завдання на встановлення правильної послідовності.

Учитель на власний судження може запропонувати учням завдання відкритої форми з короткою відповіддю та завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю, чітко виписавши при цьому критерії оцінювання.

Економіка

Для проведення атестації вчитель готує не менше 10 варіантів контрольних робіт, що включають завдання чотирьох рівнів складності. Завдання мають різний формат: тести на встановлення однієї правильної відповіді, тести на встановлення відповідності, задачі та творчі запитання з відкритою розгорнутою відповіддю.

На виконання завдань відводиться 90 хвилин. Для класів, учні яких вивчали економіку за програмами профільного рівня,— 120 хвилин. Під час виконання роботи учні мають право користуватися чернетками та калькулятором.

Завдання різних форматів (тести, завдання на визначення відповідності, задачі та запитання з відкритою відповіддю) потребують правильного оформлення. У тестах з поданих чотирьох варіантів відповідей потрібно вибрати тільки одну правильну. Тести на визначення відповідності інформації між лівою та правою колонками. Відповіді на тести і завдання на визначення відповідності зазначають у спеціальному бланку для відповідей, що розробляться навчальним закладом.

При розв’язуванні задач звертають увагу на такі вимоги щодо запису:

  • «дано» в умові задачі у вигляді загальноприйнятих в економіці позначень;
  • запису повних формул, що використовуються під час розрахунків;
  • хід розв’язання з усіма послідовними діями й необхідними поясненнями, графічними ілюстраціями;
  • результати обчислень у вигляді числа в тих одиницях виміру, які зазначені в умові задачі;
  • повна відповідь, якщо потрібно знайти декілька величин або результатів.

Запитання з відкритою відповіддю потребує повної, логічної, розгорнутої відповіді з визначенням сутності економічних понять, формулюванням економічних законів та аналізом економічних явищ і процесів.

Географія

Для проведення атестації вчитель готує не менше 10 варіантів атестаційних робіт. Кожен варіант має включати тестові завдання різних типів і рівнів складності, зокрема: завдання з вибором однієї правильної відповіді з чотирьох запропонованих використовують для оцінювання знань географічних понять, термінів, умінь працювати із джерелами інформації; завдання на визначення відповідності передбачають вибір взаємопов’язаних понять, явищ, процесів і встановлення між ними логічних зв’язків; завдання, що містять сім варіантів відповідей, три з яких є правильними використовують для перевірки виявлення характерних ознак окремих об’єктів і явищ, переліку окремих об’єктів, процесів, явищ тощо; завдання, що передбачають розгорнуту відповідь на поставлені запитання і забезпечать можливість перевірки вміння учнів висловлювати власні думки, наводити аргументи, складати географічні характеристики, описувати географічні процеси і явища, робити висновки, застосовувати знання і вміння у новій ситуації; порівнювати географічні об’єкти і явища; пояснювати розвиток і просторове поширення географічних процесів і явищ на основі виділення їх істотних ознак; встановлювати риси подібності та відмінності, переваг та недоліків природних та економічних умов; уміння застосовувати наявні знання і уміння для вирішення запропонованого завдання; одне з завдань передбачає для отримання правильної відповіді виконання певних математичних розрахунків з відповідним записом у бланку відповідей; одне з завдань серед запропонованих типів необхідно передбачити для учнів, що навчаються за програмою профільного рівня.

Також необхідно розробити одне завдання на контурній карті, що передбачатиме нанесення на карту інформації відповідно завдання та розроблення легенди карти. Це завдання даватиме змогу перевірити картографічну грамотність та знання особливостей просторового розміщення об’єктів і явищ. Під час виконання завдання учням потрібно розробити легенду карти за всіма правилами і картографічними вимогами, а потім виконати завдання на контурній карті. В окремих випадках учні можуть скористатись чернеткою, якщо казка карти буде складною. Виконуючи завдання на контурній карті, всі позначення і записи робляться тією ж ручкою, що й інші завдання.

Виконання атестаційної роботи не передбачає користування атласами та іншими джерелами картографічних знань.

На виконання письмової роботи для атестації відводиться 90 хвилин. Для класів з вивченням географії на профільному рівні — 120 хвилин.

Атестаційну роботу учні виконують на окремих проштампованих навчальним закладом аркушах і додають до заготовлених бланків відповідей. Якщо кількість учнів у класі перевищує кількість варіантів, то необхідно підготувати копії варіантів завдань і розсадити учнів з однаковими варіантами в класі так, щоб забезпечити самостійність виконання завдань кожним (-ою) учнем (ученицею).

Біологія

Зміст атестаційної роботи з біології за курс старшої школи має відповідати державним вимогам до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, що передбачені навчальними програмами для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень (Тернопіль: Мандрівець, 2011).

Атестаційна робота складається із завдань різної форми і рівня складності: завдань у тестовій формі, завдань відкритого типу з короткою відповіддю, завдань відкритого типу з розгорнутою відповіддю. До атестаційної роботи включаються такі типи завдань у тестовій формі: з вибором однієї правильної відповіді з 4-5 запропонованих; завдання з вибором декількох правильних відповідей з 5-6 запропонованих; завдання на встановлення відповідності; завдання на встановлення правильної послідовності; завдання з вибором трьох правильних відповідей із трьох груп запропонованих варіантів відповідей. Завдання відкритого типу які передбачають надання учнями розгорнутої відповіді мають бути спрямовані на виявлення рівня сформованості в учнів уміння самостійно оперувати біологічними поняттями і термінами, обґрунтовувати та пояснювати біологічні процеси і явища, грамотно, логічно і послідовно формулювати свою відповідь; застосовувати знання у новій ситуації; встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; аналізувати, систематизувати знання; узагальнювати і формулювати висновки; розв’язувати біологічні задачі, застосовувати теоретичні знання на практиці.

Кількість завдань, які відповідають змісту певного розділу навчальної програми, має бути пропорційна кількості навчальних годин, передбачених програмою на вивчення цього розділу.

Екологія

Зміст атестаційної роботи з екології має відповідати навчальним програмам з екології рівнів стандарту, академічного та профільного.

Атестаційна робота для учнів, які вивчали навчальний предмет на академічному рівні, рівні стандарту, складається з завдань у тестовій формі (завдання з вибором однієї чи кількох правильних відповідей, завдання на відповідність. послідовність), завдання відкритої форми (робота зі статистичними даними, картами екологічного стану України).

До змісту атестаційної роботи для учнів, які навчалися за програмою профільного рівня, додатково включаються розрахункова задача і завдання-дилема. Виконуючи завдання-дилему, учень (учениця) має обрати один або декілька дистракторів, дати розгорнуту аргументовану відповідь, що повинна відображати знання аспектів діяльності людини у зазначеному в завданні контексті.

Виконуючи атестаційну роботу учні можуть користуватися картами екологічного стану України, що розміщені в шкільних географічних атласах: «Атлас 8 клас. Фізична географія України» (ДНВП «Картографія», 2006-2011) та «Фізична географія України. Атлас для учнів 8 класу» (ЗАТ «Інститут передових технологій», 2008, 2009), а для обчислення даних — користуватися калькулятором.

Фізика

Завдання для атестації з фізики розробляються вчителем так, щоб дати можливість перевірити рівень навчальних досягнень школярів:

  • на розуміння основних фізичних понять і законів;
  • вміння аналізувати фізичні явища та процеси;
  • навички розв’язання задач.

Для проведення атестації готують варіанти атестаційних робіт, що включають завдання різних рівнів складності. Завдання повинні бути різного типу, а саме: тести на встановлення однієї правильної відповіді, тести на встановлення відповідності, задачі та творчі запитання з відкритою розгорнутою відповіддю.

З метою врахування різного рівня підготовки учнів відповідно до навчального профілю, атестаційна робота для учнів профільного рівня навчання повинна містити збільшену кількість завдань високого рівня складності. Для учнів, які вивчали фізику на рівні стандарту або на академічному рівні, доцільно пропонувати більше завдань початкового та достатнього рівнів складності.

При розв’язуванні задач звертають увагу на такі вимоги щодо запису:

  • «дано» в умові задачі у вигляді загальноприйнятих фізиці позначень;
  • запису повних формул, які використовуються під час розрахунків;
  • хід розв’язання з усіма послідовними діями і необхідними поясненнями, графічними ілюстраціями;
  • результати обчислень у вигляді числа в тих одиницях виміру, які зазначено в умові задачі;
  • повна відповідь, якщо потрібно знайти декілька величин або результатів.

Запитання з відкритою відповіддю потребує повної, логічної, розгорнутої відповіді з визначенням сутності запропонованих у завданні фізичних явищ, формулюванням фізичних законів, аналізом явищ і процесів, наведенням ілюстрацій у вигляді графіків, таблиць або схем та обґрунтуванням висновків.

Хімія

Зміст атестаційної роботи з хімії за курс старшої школи має відповідати державним вимогам до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, що передбачені навчальними програмами для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень (Тернопіль: Мандрівець, 2011).

Атестаційна робота включає завдання з трьох тематичних блоків:

І. «Загальна хімія»:

  • основні поняття і закони хімії;
  • розчини;
  • періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д. Менделєєва, будова атома, хімічний зв’язок, будова речовини.

ІІ. «Неорганічна хімія»:

  • основні класи неорганічних сполук;
  • металічні елементи;
  • неметалічні елементи.

ІІІ. «Органічна хімія»:

  • вуглеводні;
  • оксигеновмісні органічні сполуки;
  • нітрогеновмісні органічні сполуки;
  • синтетичні високомолекулярні речовини.

До варіанту атестаційної роботи включаються тестові завдання різних типів і рівнів складності, зокрема:

  • завдання з вибором однієї або кількох правильних відповідей;
  • завдання на встановлення відповідності;
  • завдання на встановлення правильної послідовності;
  • завдання відкритої форми, серед яких: завдання на відтворення генетичного зв’язку між класами неорганічних і органічних сполук; на складання рівнянь окисно-відновних реакцій та електронних балансів до них, реакцій йонного обміну в молекулярній та йонній формах; задачі різних типів, які передбачають розгорнутий запис розв’язування завдання з обґрунтуванням кожного етапу.

Під час проведення атестації учням дозволяється користуватись періодичною системою хімічних елементів Д. Менделєєва, таблицею розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів та солей, електрохімічним рядом напруг металів. Для проведення обчислень учні можуть користуватися калькулятором.

Фізична культура

Атестація з фізичної культури проводиться в один день і може складатися з трьох частин: тестові завдання з теоретико-методичних основ фізичної культури (у формі контрольних робіт), практичних завдань інструктивно-оздоровчого спрямування та залікових вправ.

На виконання тестових завдань відводиться 45 хв., практичних завдань — 90 хв. Загальна тривалість атестації не повинна перевершувати 3-х академічних годин.

Завдання для атестації складаються згідно з навчальними програмами для загальноосвітніх навчальних закладів «Фізична культура. 5-11 класи» та «Фізична культура. Профільний рівень, 10 — 11 класи» (авт. колектив: Єрмолова В., Іванова Л., Смоліус Г. та ін).

Тестові завдання з теоретико-методичних основ фізичної культури та залікові вправи рекомендуємо підготувати окремо для учнів, які навчалися за програмами для рівня стандарту, і окремо — для учнів, які навчалися за профільним рівнем. Практичні завдання інструктивно-оздоровчого спрямування можна підготувати однотипні і для всіх рівнів вивчення.

Кожен (кожна) учень (учениця), який (яка) проходить атестацію з фізичної культури, має отримати інструкцію з виконання тестових завдань, індивідуальний варіант роботи (теоретико-методичних основ фізичної культури) відповідно до рівня стандарту чи профільного рівня.

Варіант атестаційної роботи з теоретико-методичних основ фізичної культури рекомендуємо укласти з 36 тестових завдань, що відповідатимуть вимогам до знань випускників з предмета. До кожного із завдань можна включити 4-5 варіантів відповідей, серед яких правильною є одна. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість балів — 36, що відповідатиме 12 балам шкалою оцінювання навчальних досягнень учнів.

Варіант практичної частини інструктивно-оздоровчого спрямування та залікових вправ для кожного з учнів обирається шляхом випадкового вибору учнями білетів. Білети повинні містити два завдання: практична частина інструктивно-оздоровчого спрямування і залікова вправа (окремо для хлопців та дівчат).

Для підготовки практичної частини рекомендуємо включити завдання інструктивно-оздоровчого спрямування, що дозволять оцінити вміння учнів організувати й проводити індивідуальні та групові заняття різного спрямування, фізкультурно-оздоровчі заходи у режимі дня, рухливі ігри.

Загальну оцінку за атестацію з фізичної культури рекомендуємо визначати як середнє арифметичне трьох випробувань: тестових завдань з теоретико-методичних основ фізичної культури, практичних завдань інструктивно-оздоровчого спрямування та залікових вправ.

До проходження атестації допускаються учні основної медичної групи, які мають медичний дозвіл: списки учнів, які проходять зазначене випробування, завіряються лікарем медичної установи, що обслуговує навчальний заклад.

Технології

Завдання атестаційних робіт для проведення атестації з технологій: технічні види праці чи обслуговуючі види праці мають охоплювати як базовий модуль навчальної програми так і варіативні модулі, які освоювали учні в 10 та 11 класах.

Кожен варіант може містити по декілька завдань різних рівнів складності: завдання репродуктивного змісту; застосування набутих знань на практиці; завдання на проектно-технологічну компетентність; завдання на творче застосування знань на практиці тощо.

Кожен варіант атестаційних робіт повинен оцінюватися однаковою кількістю балів.

На виконання завдань атестації відводиться 90 хвилин. Під час виконання завдань дозволяється використовувати калькулятор.

Атестацію учнів, які навчалися за технологічним профілем, проводять відповідно до спеціалізацій, за якими здійснювалось навчання.

У випадку, коли навчання за технологічним профілем відбувалося на базі міжшкільних навчально-виробничих комбінатів, професійно-технічних навчальних закладів, опорних загальноосвітніх шкіл тощо, учні можуть проходити атестацію в цих закладах. При цьому, склад комісій та порядок оформлення документації заздалегідь визначаються разом місцевими органами управління освітою і адміністраціями закладів.

Художня культура (9, 11 класи)

При розробленні завдань для проведення атестації рекомендуємо враховувати, що зміст завдань має охоплювати основні розділи й теми шкільного курсу з художньої культури, метою якого є художньо-естетичний розвиток особистості й формування комплексу ключових, предметних і міжпредметних компетентностей. Виконання завдань дасть можливість визначити рівень засвоєння учнями державного стандарту та чинних навчальних програм з предмету.

Тому письмову роботу для атестації доцільно структурувати із завдань різного типу та рівня складності, що дасть можливість більш повно оцінити виконання їх учнями.

До завдань рекомендуємо включити:

  • тестові завдання «закритого» типу з однією чи кількома правильними відповідями, що передбачатимуть перевірку знань учнів окремих художніх фактів, загальну орієнтацію у явищах художньої культури, мислення і діяльність репродуктивного характеру;
  • візуальні тести на встановлення відповідності між художнім образом твору і його змістом, належністю до певного виду, жанру, стилю або напряму мистецтва, на усвідомлення учнями художньо-мовних засобів, основних понять і термінів, які спрямовані на перевірку вмінь учнів сприймати та розуміти художні твори, знань основної мистецької термінології як прояву художнього мислення і діяльності реконструктивного характеру;
  • завдання на порівняння, систематизацію та узагальнення фактів і явищ художньої культури, які передбачатимуть перевірку уміння аналізувати й інтерпретувати твори мистецтва, застосовувати пояснення і приклади як прояв ключових і предметних компетентностей, самостійного художнього мислення і діяльності конструктивного характеру.

Для перевірки навичок учнів практично застосовувати набуті художні знання і вміння у життєвих ситуаціях до атестації рекомендуємо включити завдання творчого характеру, спрямовані на перевірку сформованості художнього мислення учнів і діяльності творчого характеру, комплексу ключових, предметних і міжпредметних компетентностей: художньо-творчі завдання, спрямовані на перевірку уміння учнів встановлювати взаємозв’язки між видами мистецтва та між художніми й життєвими явищами; оцінки прояву самостійного художнього мислення і діяльності творчого типу (створення візуального образу); завдання, які потребують активної художньо-творчої уяви, використання оригінальних асоціацій, паралелей, аналогій і здатності до практичного застосування набутих художніх знань. З-поміж різноманітних видів завдань творчого характеру у письмовій роботі може бути запропоновано виконання міні-проекту, завданням якого передбачатиметься комплексна перевірка сформованості художнього мислення учнів і діяльності творчого характеру (створення візуального образу).

Директор департаменту Ю.Г. Кононенко

Джерело: Osvita.ua

Джерело: Time-UA.com — новини України і світу —
http://time-ua.com/novini/osvita/11481-pro-provedennya-derjavno-pdsumkovo-atestac-uchnv-vihovancv-u-sistem-zagalno-seredno-osvti-u-20142015-navchalnomu-roc

 

Переглядів: 417 | Додав: Ljubow_Sayenko7286 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Лютий 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz