Вівторок, 23.04.2024, 12:19
Вітаю Вас Гість | RSS

Канізька ЗШ І-ІІІ ступенів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 265
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Cтатті

УРОК ЄДНАННЯ "ПОВІК БУДЬ ЄДИНА, МОЯ ТИ УКРАЇНО!"

Тема уроку. Повік будь єдина, моя ти Україно!

 

 Мета уроку:

 

розрити ідею єдності  українського народу, втілення в життя споконвічної мрії українців про незалежну, соборну, національну державу;

сформувати у школярів потребу зберегти єдність України,  бажання побудувати сильну державу, яка посідатиме гідне місце серед розвинутих, перспективних і впливових країн світу;

вчити вмінню відстоювати життєву позицію, в якій би домінували такі риси, як справедливість і цілеспрямованість.

Обладнання: презентації, плакати, повітряні кульки

Запрошені: голова Новомиргородської РДА Шевченко С.А., голова районної ради Чепіжак М.В., сільський голова Татаров Л.О., член  фермерського господарства "Елема" Григорчук А.П., голова ради ветеранів села Гордієнко М.Г.

 

                                                          План уроку

                                                       (усний журнал)

І.Я знаю найяскравіші сторінки історії нашої держави «На шляху до незалежності»

(І сторінка усного журналу)

  1. Заклик до єднання русичів у “Слові о полку Ігореві”.
  2. Відображення ідеї соборності  в релігійній думці (праці Йова Берицького і Петра Могили), в документах Кирило-Мефодіївського братства, в суспільно-політичних поглядах М.Драгоманова і В.Антоновича.
  3. Втілення ідеї соборності українськими гетьманами Б.Хмельницьким, І.Мазепою, П.Дорошенком, П.Орликом.
  4. Утворення УЦР під проводом М.Грушевського 3-4 березня 1917 року
  5. Бій під Крутами 16 січня 1918 року
  6. Канызьке повстання 1918 року.
  7. Історична подія 22 січня 1919 року-злука українських земель.
  8. Проголошення незалежності України 24 серпня 1991 року.
  9. Майдан 2013-2014 років. Смерть небесної сотні.
  10. Україна в небезпеці. Спроби розколоти країну.

ІІ. Я живу на Кіровоградщині в єдиній  родині в центрі України

(ІІ сторінка усного журналу)-пройде завтра на годині класного керівника

ІІІ. Люблю Україну: вона-незвичайна! (ІІІ сторінка усного журналу)- пройде завтра на годині класного керівника

ІV.Я за єдину Україну!-( вільний мікрофон для  учнів 1 -11 класів та гостей)

 

Хід уроку

Вступне слово заступника директора школи.

Відрекомендування гостей.

1.Найяскравіші сторінки історії нашої держави «На шляху до свободи і незалежності»

Учениця 1.Слова палкі, мелодія врочиста

Державний Гімн ми знаємо усі

Для кожного села містечка, міста –

Це клич один з  мільйонів голосів.

Це наша клятва, заповідь священна,

Хай чують всі – і друзі й вороги.

Що Україна  вічна незнищенна

Від неї ясне світло навкруги.

(Виконується Гімн України)

Учениця 2.Українська історія XX ст. містить багато значимих подій. Майже всі вони відбувалися під знаком боротьби за відновлення власної духовності. Суперечливість і часто трагізм на цьому шляху лише підкреслювали складність у реалізації найголовнішого завдання української національної ідеї. І для кожного свідомого українця суспільно важливі явища і дати, люди, факти, відкриті й замовчувані сторінки нашої минувшини є близькими і дорогими.

Учениця 1.Незчисленні покоління українців – через віки – мріяли про свою незалежну соборну державу, про те, щоб усі етнічні землі, в різні часи поділені між різними імперіями, нарешті з’єднались в єдине ціле.

Учениця 2.Такий історичний момент настав наприкінці другого десятиліття ХХ ст.

Учениця 1. Давайте згадаємо, які події цьому передували і під владою яких імперій знаходились укр У “Слові о полку Ігорові” є заклик до єднання русичів. Ідея соборності знайшла своє відображення в релігійній думці (праці Йова Борецького і Петра Могили). Втілювали ідею соборності українські гетьмани Б.Хмельницький, І.Мазепа, П.Дорошенко, П.Орлик.

Екскурс в історію

І частина

Учениця 2.Території України в складі дев’яти губерній знаходилася під владою Російської імперії.

Учениця 1.Під час революцій, які відбулись в імперії, – це лютнева і жовтнева 1917 р., влада спочатку перейшла до Тимчасового уряду, потім до більшовиків.

Учениця 2.Свою відповідь на ці події мали й українці. Політичні партії України, що пропагували ідею незалежності, об’єдналися і утворили УЦР. Очолив її М.Грушевський.

3–4 березня 1917р.

Учениця 1. УЦР впродовж своєї діяльності видала ряд документів, які крок за кроком наближали Україну до незалежності.

Учениця 2.Це були Універсали –документи у формі звернення до народу.

ІІ частина

Учениця 1. Трагічною сторінкою української історії став бій під Крутами. Його учасники – студенти Київського університету св. Володимира та Академії св. Кирила та Мефодія, юнацької військової школи – мали боронити шлях Гомель – Бахмач – Харків. Під Крутами вбито 290 патріотів.

Учениця 2.Із твору Уласа Самчука “Крути”:

“… Українська молодь, що… з піснями виїхала зі столиці України під станцію Крути, щоб там вмерти, була першою… хто відверто… й рішуче вступив у боротьбу… Її ідеалом була власна державність, власне суверенне життя, своя духовність. У її боротьбі лунав мотив опору, мотив молодого, амбітного й гордого народу, глибоко переконаного, що тільки незалежність на землях предків дасть повну впевненість, що більшовизм… буде стерто з поверхні нашої планети!”

Учениця1 . Вірш О.Тичка «Бій під Крутами»

Учениця 2. Український народ проголосив про відновлення власної державності у формі УНР.

Учениця 1.У найвищих, найдраматичніших умовах було проголошено 22 (9) січня 1918р. ІV Універсал.   

 

ІІІ частина

Учениця 2.13 листопада 1918 р. було прийнято закон, що проголошував нову державу – ЗУНР. Президентом її став Є. Петрушевич. Виконавчий орган влади – Державний секретаріат на чолі з К. Левицьким.

Учениця 1.УНР і ЗУНР ідуть на зближення, намагаючись взаємно закріпити свої позиції та реалізувати споконвічні мрії українців про об’єднання або злуку. Акт злуки було урочисто проголошено 22 січня 1919 року на Софіївському майдані у Києві у присутності десятків тисяч киян.

Учениця 2.Ідея соборності стала реальністю на дуже короткий період. Соборність 1919 року виникла в найбільш важкі й трагічні для України дні. Тому українські політики й громадські діячі того часу заслуговують на визнання, бо вони прагнули знайти шляхи збереження української державності.

Учениця 1.Нині щорічно 22 січня відзначається День Соборності українських земель.

Учениця 2.До поняття соборності входило уявлення про територіальну цілісність, неподільність, незалежність і демократичність України. Ідея соборності веде свою історію від філософії Візантії, а також від політики єднання давньоруських земель навколо Київського князівського престолу.

УРОКИ СОБОРНОСТІ

Учениця1. Історична подія 22 січня 1919 року змушує нас жити не лише спогадами про славну минувшину, а й засвоювати уроки, бути мудрішими й сильнішими.

 

Учениця2. Перший урок: весь український народ, кожен громадянин зокрема, зобов’язаний жити національною ідеєю.

 

Учениця 1.Другий урок: Історія мусить навчити народ доводити справу визволення до завершення, оскільки українська революція, проголошення незалежності самі по собі не створили сильної і консолідованої нації.

 

Учениця 2.Третій урок: уміти визначати одну спільну політичну, національну мову з усіма українськими громадянами по обидва боки Дніпра. Щоб ні національна, ні конфесійна, ні політична приналежність не були підставою для відходу від української ідеї.

 

Учениця1.Четвертий урок: нація і держава повинні бути спроможними виробляти національно-оберігаючий імунітет, відстоюючи державу, національну й особисту гідність.

 

Учениця 2.П’ятий урок: постійне винищення національної еліти. Будьмо реалістами. Не вдається швидко змінити на краще масову громадську свідомість, але за висловом М.Драгоманова, “її передні ряди” зобов’язані бути прикладом.

Учениця 1.Шостий урок: пам’ятаймо, що Україна – для українців, бо й справді, у нас не має і не буде іншої землі, другого Дніпра, Києва й Канева.  

Учениця 2. Не лише під Крутами, а й на нашій землі люди боролися  за волю. 3 червня 1918 року відбулося повстання проти австро-німецьких окупантів, яке ввійшло в історію під назвою Канізького.

Учениця 1. У роки Великої Вітчизняної війни нашу землю боронили воїни різних національностей.

                                      (вірш М. Сухова читає Урсатій Л.)

7.Проголошення незалежності України 24 серпня 1991 року.

Учениця 2. 24 серпня 1991 року на позачерговій сесії УРСР було прийнято документ виняткової історичної ваги – Акт проголошення незалежності України.

Учениця 1.З прийняттям цього документа у  світі з’явилась нова держава – Україна.

  Учениця 2. Борітеся- поборете!

                Вам Бог помагає!

               За вас правда, за вас слава і воля святая!

  Учениця 1. Всіх сколихнули події на Майдані, Смерть небесної сотні. Вшануємо пам'ять загиблих хвилиною мовчання.

(Хвилина мовчання)

                                                                  (Звучить  пісня «Плине кача по Тисині»)

                                                              (Вірш «Мамо, не плач» читає Сердюк Жанна)

Учениця 2.   

Золотий Кіровоградський край!

Батьківщини чиста степова!

Я для тебе пісню заспіваю

Свої щирі і прості слова.

То ж дзвени, мій краю,

Зерном пшениці, щоб про Ятрань,

Про Дніпро  і Вись,

Про людей, про землю – степовицю

Пісні радістю дзвінкою налились

Заступник директора школи: Про Кіровоградщину,  як єдину родину в центрі України, ми говорили під час регіонального уроку 7 листопада 2013 р., на наступних виховних заходах ви дізнаєтеся про досягнення, феномени і рекорди України, про цікавих особистостей, відомих усьому світові. А зараз запрошуємо учнів до вільного мікрофону

ІV. За єдину Україну!- виступи учнів 1 -11 класів:

1 клас -Лавріненко Еля,

3 клас-Скарбан Ярослав, Данілова Діана- вірш і  разом з Армаш Крістіною- пісня,

5 клас-Армаш Діана,

7 клас- Почка Олександр,

8 клас- Ткаченко Юлія,

9 клас- Урсатій Любов,

10 клас- Митрофанова Раїса

Ведучими були учениця 8 класу Ткаченко Юлія та учениця 10 класу Сердюк Жанна.

Заступник директора школи: запрошуємо гостей  до вільного мікрофону.

Виступи гостей.

Вірш «Україно моя!» читає Сердюк Ж.

Виконується пісня «Україно».

Заключне слово заступника директора школи: Щиро дякуємо вам любі діти, вам, шановні гості, за щирі і душевні виступи, за активну участь в уроці єднання та сподіваємось, що він стане маленькою часткою великого єднання всього українського народу! Повік будь єдина, моя ти Україно!

 

 

 

 

 

Категорія: Cтатті | Додав: Ljubow_Sayenko7286 (21.04.2014)
Переглядів: 831 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz